En sån dag.

Detta skulle ingentligen vara min sista dag hemma, men måste vara med en dag till. På fredag åker jag till skolan, promise!

Imorse åkte jag, pappa och Vickan ut på ett pass. Älskar det passet som ligger alldeles intill vägen. 2 minuter efter vi ställt oss blir det ståndskall bakom passet, så jag och pappa ställer oss beredda. Kon som förövrigt är olovlig får vittring på oss och viker undan, bakom passet. -vi såg det alltså på hundpejlen- 
Efter någon timme är det mer fart i skogen och vi ställer oss beredda för typ fjärde gången, åsså kommer en ko -en annan- gåendes över vägen som man får sikta lite på. Tråkigt men sant så blev det ju inge mer. Den kon kommer också bakom passet och när jag står redo med filmkameran får även hon vittring av oss och vänder vilket är den fjärde älgen eller älgfamiljen på två dagar som gjort så för mig :(

Efter yttligare en timme kommer en NY ko och trippar över vägen som vi står och kollar på, och efter ett tag så kommer två rådjur ungefär på samma ställe på vägen och går över, jag blir tokig!

Så det är ju därför jag bara måste stanna hemma, det känns ju som att imorgon gäller det, eftersom jag har haft älgar omkring mig i två dagar utan att det har hänt någon mer..!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0